7 soorten reclame voor jouw bedrijfAls je reclame wil maken, kan dat in verschillende formats. Van LED Lichtreclame tot aan sluikreclame. Welke vorm van reclame het beste bij jouw bedrijf past? Dat kun je wellicht beter beoordelen na het lezen van dit artikel.
Bij persreclame kun je denken aan een uitgebreid interview in een tijdschrift of vernoemd worden in de reclamefolder van de lokale supermarkt. Je denkt misschien niet meer snel aan print omdat social media veel populairder is, maar voor sommige branches kan persreclame een hele effectieve vorm van reclame zijn.
Door de gevel van je bedrijfspand te verlichten, sta je bij iedere voorbijganger in de spotlight. Of dat nou bestuurders op de snelweg zijn of wandelaars in de stad, LED lichtreclame is een van de makkelijkste manieren om op te vallen. In sommige segmenten kan dit zelfs resulteren in omzettoename!
Denk groot en start een campagne waarbij 50% van het aankoopbedrag naar een goed doel gaat. Of denk klein en doe als bedrijf mee met de marathon, waarbij je ook een inzamelingsactie start voor een goed doel. Je merk komt nobel over en komt daarmee in een goed daglicht te staan. Dit is natuurlijk erg waardevol voor het merkimago.
De oudste vorm van reclame is mond tot mond. Een tip van een goede buur vertrouw je nou eenmaal sneller dan een kortingsactie op social media. Wel is dit een lange termijn strategie. Je wordt niet van de een op de andere dag aan mensen getipt. Dat zal moeten groeien.
Een actrice in Goede Tijden Slechte Tijden drinkt Nescafé en James Bond drinkt in de film Martini. Twee vormen van sluikreclame waarbij producten van een merk op de achtergrond voorbij komen. De naam Martini wordt misschien niet genoemd, maar doordat James Bond het drinkt krijg jij er ook zin in. Zo werkt deze vorm van reclame.
Heb je binnenkort een presentatie op een conferentie op de planning staan? Dat is een vorm van industriële reclame. Hierbij richt je je op de zakelijke afnemers. Dit kan natuurlijk ook in de vorm van een bedrijfsbezoek of belafspraken.
Dit is natuurlijk de meest populaire vorm van reclame. Want wat is er makkelijker dan een actiesticker op je product te plakken. Denk aan 2 halen = 1 betalen of kortingscodes. Met Black Friday bijvoorbeeld wordt deze vorm van reclame veel gebruikt.
|
https://www.dkelektra.nl/diensten/gevelverlichting-voor-bedrijven/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Ouderwetse reclame die nog steeds goed werkt De eerste vorm van reclame was het bedrukken van de verkiezingsbuttons van George Washington in 1782. Deze vorm van promotie werkt nog steeds. Veel bedrijven...
- Een promotievideo voor jouw onderneming Wanneer je een onderneming hebt, dan kom je er niet aan onderuit dat je het bedrijf zult moeten promoten. Maak je geen reclame, dan weten...
- 4 Tips om efficiënter tegemoet te komen aan klanten in de buurt Je realiseert het je misschien niet, maar de lokale gemeenschap kan je grootste bron van inkomsten zijn. Er is veel concurrentie op de lokale markt,...
- Duurzame energiebronnen: wat zijn het? Wat zijn duurzame energiebronnen? In de tijd waarin de wereld zich steeds meer richt op het realiseren van een groener milieu wordt de term duurzame...
- Hoe kun je eenvoudig de BPM berekenen? Een nieuwe auto kopen is vaak een zoektocht naar het beste merk, je favoriete model en natuurlijk de juiste uitvoering. In sommige gevallen vind je...
- Waarom verzuimbegeleiding je kosten kan besparen Vanaf het moment dat een werknemer zich ziekmeldt, kom je als ondernemer voor extra kosten te staan. Je bent in sommige situaties genoodzaakt om vervangend...