Zaken Top
Image default
Personeelszaken

Ruimtebesparende tips voor je kantoor

Je moet een balans vinden tussen de dingen die je nodig hebt en de dingen die je wilt. Je weet wat je doelen zijn, dus zorg ervoor dat elk item in je kantoor je helpt om deze te bereiken. Als het tijd is om nieuwe meubels of apparatuur aan te schaffen, doe dan eerst alles weg wat niet nodig is. De eerste manier om ruimte op je kantoor te besparen, is door te organiseren en op te ruimen. Begin met het verwijderen van onnodige items die niet langer nuttig zijn of waardevolle ruimte innemen. Je moet ook je meubelaankopen heroverwegen. Je kunt een bureaustoel tweedehands kopen in plaats van een nieuwe. Ze zijn goedkoper en werken nog steeds op dezelfde manier.

Voeg een tweedehands kast toe

Tweedehands kantoormeubelen zoals een tweedehands kast kunnen worden gebruikt om spullen in op te bergen die je wel en niet regelmatig nodig hebt. Als je een klein kantoor hebt met een enkel bureau en een archiefkast, kunnen de kasten onder het bureau worden geplaatst voor gemakkelijke toegankelijkheid. Als je een open ruimte hebt ruimte, zorgen een paar kasten op strategische locaties in het hele kantoor ervoor dat iedereen toegang heeft tot wat ze nodig hebben.

Wees creatief met je opslag

Gebruik een archiefkast. Veel mensen realiseren zich niet dat archiefkasten geweldig zijn voor meer dan alleen het opbergen van documenten. Je kunt ze gebruiken om kantoorbenodigdheden in op te bergen. Dit maakt veel ruimte op je bureau vrij, omdat je de rommel uit verschillende containers en dozen kunt verwijderen. Ze zijn ook geweldig voor het opbergen van items zoals paperclips en nietjes. Dit komt omdat ze de neiging hebben om in stapels op bureaus te worden gegooid, maar ze kunnen gemakkelijk worden opgeborgen als ze op de juiste manier in de laden van een kast worden opgeborgen.

Maak gebruik van de ruimte op de muur

Een van de belangrijkste ruimtes in elk kantoor is wandruimte. Wandruimte kan het beste worden gebruikt om items weer te geven die gemakkelijk kunnen worden gezien en herkend. Gebruik het om dingen op te hangen, zoals posters of kunstwerken met het logo van je bedrijf of andere merkelementen. Daarnaast kun je ingelijste foto’s van het personeel of leuke foto’s met klanten. Dit zijn allemaal leuke opties, maar als we het hebben over ruimte besparen, dan kun je beter planken ophangen. Je kunt deze planken gebruiken om spullen op te bergen die anders ruimte in beslag nemen in de rest van het kantoor. Daarnaast kun je ook een whiteboard ophangen, in plaats van een whiteboard met een standaard te gebruiken die je ook weer ergens in het kantoor kwijt moet.

 

Gerelateerde artikelen

Ergonomisch werken met een monitorsteun

Waarom verzuimbegeleiding je kosten kan besparen

Waarom een goede interieurarchitect voor meer productiviteit kan zorgen