Je realiseert het je misschien niet, maar de lokale gemeenschap kan je grootste bron van inkomsten zijn. Er is veel concurrentie op de lokale markt, maar door tegemoet te komen aan degenen die in de buurt wonen, kun je je kansen op succes vergroten. Door je te richten op lokale klanten en je te concentreren op het opbouwen van relaties met hen, kun je meer klanten aantrekken die op zoek zijn naar bedrijven zoals die van jou. Als ze dan regelmatig of zelfs maar eens in de paar maanden binnenkomen, ben je goud waard. Gebruik een bezorgfietsAls je een klein bedrijf hebt met een krap budget, is het gebruik van bezorg fietsen de beste manier om tegemoet te komen aan klanten in de buurt. Bezorgfietsen zijn qua afgelegde afstand per tijdseenheid efficiënter dan auto, lopen en openbaar vervoer. Ze zorgen ook voor direct contact tussen de klant en de ondernemer, wat de klanttevredenheid en loyaliteit verhoogt. Behalve dat ze sneller zijn dan andere vormen van transport, besparen bezorgfietsen ook geld op gas en verbeteren ze de luchtkwaliteit door de uitstoot van voertuigen te verminderen. Lokale klanten targetenLokale klanten zijn de beste klanten en ze zijn het gemakkelijkst te behouden. Ze zijn loyaal en worden je meest effectieve vorm van reclame. Ze helpen het woord te verspreiden in hun sociale-media kringen en bieden je ook verkoop via mond-tot-mondreclame. Focus op het opbouwen van relatiesHet opbouwen van relaties met je klanten is het belangrijkste aspect van de groei van je bedrijf. Het kan moeilijk zijn om dit te doen als je druk bezig bent met al het andere dat bij het runnen van een bedrijf komt kijken, maar het is nog steeds een essentieel onderdeel van het proces. Breng ze in de plooi door een open huis te organiseren of ze uit te nodigen op sociale media. Zo kun je laten zien wat je anders maakt dan andere bedrijven in je omgeving en kun je de buurtbewoners iets leuks en interessants geven. Zorg ervoor dat deze evenementen niet alleen binnen je gemeenschap worden beperkt en probeer ook contact te zoeken via externe vriendennetwerken. Promoot je bedrijf onlineCreëer een online aanwezigheid. Of het nu een website, blog of social media profiel is, online aanwezig zijn is cruciaal voor elk klein bedrijf. Gebruik technieken voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) om hoger te scoren in Google-zoekopdrachten en meer klanten aan te trekken via lokale zoekopdrachten.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Reistijden Per Trein: Welke Bestemmingen Bereik Je In 1 Dag Zoals Brugge, Barcelona En Bergen Reistijden Per Trein: Welke Bestemmingen Bereik Je In 1 Dag Zoals Brugge, Barcelona En Bergen Table of Contents22x Mooiste Bestemmingen Europa: Zomer 2022 – Brugge,...
- Hoe ziet autorijden er in de toekomst uit? Wanneer we 150 jaar terug in de tijd zouden gaan, dan had nog niemand ooit van een auto gehoord. Pas rond het jaar 1886 werden...
- Waarom het hebben van een website belangrijk is Sinds het internet er is, is de wereld een stuk kleiner geworden. Iedereen kan snel en gemakkelijk allerlei informatie opzoeken. De wereld van internet is...
- Het belang van een boekhouder Boekhouders kunnen helpen met routinematige boekhoudactiviteiten en een verscheidenheid aan andere klussen. Boekhouders worden geïnstrueerd in dezelfde financiële vastlegging methoden die accountants gebruiken. Dit doen...
- Voordelen van een e-commerce bureau Met de huidige technologie is bijna niks meer onmogelijk. Zo is het mogelijk om jouw bedrijf, die aan andere bedrijven levert, online tot leven te...
- Waarom bedrijven kiezen voor IT recycling De coronacrisis heeft een grote impact gehad op de manier van werken en de rol van kantoren. We hebben bijvoorbeeld te maken gehad met reorganisatie,...