Hoe goed jouw service ook is, de kans dat jij de enige bent die jouw product of dienst aanbiedt is erg klein. Het is dus belangrijk om de concurrentie aan te gaan, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral voor een nieuw bedrijf kan het lastig zijn om voeten op aarde te krijgen, aangezien je concurrenten al gevestigd zijn. Het antwoord op dit probleem is het creëren van een unieke positionering. We leggen je uit hoe je dit doet en wat het kan bijdragen aan je bedrijf! Hoe positioneren? Wanneer jij je focust op je positionering, zorg je ervoor dat je onderscheidend gaat zijn van je concurrenten. Als een klant de overweging maakt tussen jou en je concurrenten, zal je makkelijker te herkennen zijn, aangezien je een sprekend merk hebt neergezet. Misschien zorg je ervoor dat je merk iets exclusiever wordt, maar dat betekent voornamelijk dat je een gerichte doelgroep nog meer aanspreekt. Om te positioneren geef je antwoord op de volgende vragen:
Nadat je hier antwoord op hebt gegeven, rolt je unieke positionering er eigenlijk vanzelf uit. Je weet precies wat je doelgroep nog mist: het gat wat jij gemakkelijk kunt invullen. Hoe gebruik je een positionering? De volgende stap voor je positionering is je branding. Je zorgt ervoor dat dat wat jou uniek maakt terug te vinden is in alles wat jouw bedrijf uitstraalt. Hierbij spreken we over een algemene huisstijl en tone-of-voice, maar ook meer gerichte producten zoals blogs op je website en social media posts. Door dit te doen laat je aan je doelgroep zien dat jij écht staat voor waarvoor je zegt te staan, waardoor binding gemakkelijker plaatsvindt. Natuurlijk is het hierbij wel belangrijk om je doelstellingen in acht te nemen, aangezien je content nooit plaatst zonder dat er een idee achter zit. Hulp nodig? Het klinkt allemaal vrij makkelijk als het zo op papier staat, maar de realiteit laat zien dat er vaak meer bij komt kijken dan je vooraf had verwacht. Het is daarom ook niet verkeerd om hulp in te schakelen van een online marketing bureau dat al jaren ervaring heeft op het gebied van positionering. We stellen je graag voor aan Traffic Today! Neem eens een kijkje op hun website en laat je informeren, of ga gelijk tot actie over en neem contact met ze op. Deze marketeers weten als geen ander hoe ze een bedrijf uniek op de markt zetten, waardoor jij binnen no-time je doelstellingen behaalt!
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Hoe zet je jouw merk goed in de markt? Jouw merk is jouw grote trots en jouw kindje, daarom wil je deze goed positioneren. Maar hoe zet je jouw merk nou goed in de...
- Voordelen van een e-commerce bureau Met de huidige technologie is bijna niks meer onmogelijk. Zo is het mogelijk om jouw bedrijf, die aan andere bedrijven levert, online tot leven te...
- Media monitoring is de onmisbare sleutel tot succesvolle marketing Media monitoring is het proces van het systematisch observeren en analyseren van media-uitingen, zoals nieuwsberichten, blogs, sociale media posts, radio en televisie-uitzendingen, en andere...
- Tips hoe het maximale te halen uit marketing Het lijkt een moeilijke taak om het maximale uit je marketing te halen, maar het is een kwestie van het juiste doen. Door de juiste...
- Linkbuilding: Een onmisbare schakel in SEO Het vergroten van de bekendheid van je website is van groot belang voor zowel de groei van je bedrijf als voor een goede positionering in...
- Het belang van een boekhouder Boekhouders kunnen helpen met routinematige boekhoudactiviteiten en een verscheidenheid aan andere klussen. Boekhouders worden geïnstrueerd in dezelfde financiële vastlegging methoden die accountants gebruiken. Dit doen...