Je bent niet de enige ondernemer die graag beter zichtbaar bij zijn online. Met andere woorden: dat je goed vindbaar bent. Maar in feite is die vindbaarheid allen relevant bij jouw doelgroep, oftewel bij mensen die op termen zoeken die precies passen bij wat jij te bieden hebt. Om dat te bereiken kun je een aantal dingen doen. Je kunt met linkbuilding aan de slag gaan, adverteren op Google en je focussen op goede content op je eigen website. Een online marketing bureau zoals Doublesmart kan je bij al deze zaken helpen. Liever zelf alvast aan de slag gaan? Lees dan dit artikel, en kijk welke dingen je alvast kunt toepassen.
Sterke content = een betere vindbaarheidGoed vindbaar zijn in Google begint met goede content op je website, oftewel met geoptimaliseerde teksten en afbeeldingen. Het is het beste om elke pagina op je website te vullen met tekst die je optimaliseert voor één zoekwoord (of een zoekwoordcombinatie). Zo is het voor zoekmachines heel duidelijk waar de pagina over gaat. Eventueel voeg je wat LSI keywords toe, die er weliswaar anders uitzien, maar wel passen bij exact dezelfde zoekintentie. Om er achter te komen welke termen een hoog zoekvolume en zo min mogelijk concurrentie hebben kun je de experts bij Doublesmart een zoekwoordenonderzoek laten doen. Vaak denken mensen namelijk dat ze precies weten waar hun doelgroep op zoekt, maar in de praktijk blijkt dat jouw klanten het meestal net iets anders verwoorden.
LinkbuildingZodra je de teksten op je website hebt geoptimaliseerd is het tijd voor linkbuilding. Dit houdt in dat je probeert zoveel mogelijk links van andere websites naar de jouwe te krijgen. Vroeger gold: hoe meer, hoe beter. Tegenwoordig is echter ook de kwaliteit van de links belangrijk. Hoe meer kwalitatief goede links je hebt, hoe relevanter en belangrijker zoekmachines jouw website zullen vinden. Daardoor staat deze veel hoger in de zoekresultaten, en krijg je als vanzelf meer bezoekers. Dat wil zeggen: als je teksten geoptimaliseerd zijn, want anders gebeurt dat nog steeds niet. Zoekmachines moeten immers wel weten wat je te bieden hebt.
Adverteren op GoogleBovenstaande twee methodes zijn heel goed om in te zetten als je wilt dat je website hoog in de organische zoekresultaten staat. Het kan echter even duren voordat je daar de resultaten van ziet. Wil je liever een vliegende start maken met je bedrijf? Dan is adverteren op Google een betere optie. Je stelt dan een advertentie in, welke getoond wordt aan mensen die een zeer specifieke zoekterm gebruiken. Je betaalt dan per klik naar jouw website. Adverteren op Google kan enorm effectief zijn, maar alleen als je weet hoe je zo’n advertentie slim instelt, en dat is moeilijker dan het lijkt. Bij Doublesmart kunnen ze je daarbij helpen, en ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk uit je advertentiebudget haalt. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Waarom het hebben van een website belangrijk is Sinds het internet er is, is de wereld een stuk kleiner geworden. Iedereen kan snel en gemakkelijk allerlei informatie opzoeken. De wereld van internet is...
- Reistijden Per Trein: Welke Bestemmingen Bereik Je In 1 Dag Zoals Brugge, Barcelona En Bergen Reistijden Per Trein: Welke Bestemmingen Bereik Je In 1 Dag Zoals Brugge, Barcelona En Bergen Table of Contents22x Mooiste Bestemmingen Europa: Zomer 2022 – Brugge,...
- Professioneel linkbuilding bureau voor goede zoekwoord posities Wanneer je een zoekopdracht geeft op Google, klikt je dan meestal alleen op sites die op de eerste pagina staan? Als je ja hebt geantwoord,...
- Hoe ziet autorijden er in de toekomst uit? Wanneer we 150 jaar terug in de tijd zouden gaan, dan had nog niemand ooit van een auto gehoord. Pas rond het jaar 1886 werden...
- Waar let je op bij het afsluiten van een hypotheek Heb je na tijdens te hebben gezocht dan eindelijk het huis van je dromen weten te vinden? Dan wil je natuurlijk het liefst zo snel...
- Dekbed maten Dekbed maten De juiste dekbed maten kiezen is niet altijd gemakkelijk. Dus hoe groot moet je dekbedovertrek zijn? Je wilt natuurlijk niet dat het te...