Zaken Top
Image default
Marketing en reclame

Redenen om Adwords uit te besteden

SEA, Google Ads, Adwords, misschien heb je er wel eens van gehoord. Al deze benamingen staan eigenlijk voor hetzelfde. Ben je van plan om op Google te adverteren om je producten of diensten online te verkopen? Veel ondernemers maken een Ads account aan en doorlopen de stappen en denken online zichtbaar te zijn. Vaak laten zij echter de nodige kansen liggen. Adwords uitbesteden kan je ontzettend veel voordeel opleveren. In deze blog kun je er meer over lezen.

Adwords uitbesteden zorgt voor meer conversies

In eerste instantie lijkt het misschien alsof je zelf opgezette campagne goed verloopt. Je krijgt namelijk de nodige conversies. Helaas is de kans aanzienlijk dat je niet het maximale uit je campagnes haalt. Hier kunnen meerdere oorzaken voor zijn en je kunt ze niet altijd achterhalen. Een voorbeeld hiervan is dat er verschillende biedstrategieën zijn. Er worden automatisch strategieën aanbevolen door het systeem maar ze hebben niet altijd nut voor je campagne. Als je zelf geen kennis hebt over SEA strategieën maak je al snel de verkeerde beslissing. Je kunt dit daarom beter aan een Online marketing bureau overlaten.

Minder kosten

Door met een online bureau te werken kun je ontzettend veel geld besparen dan wanneer je het zelf doet. Dit heeft namelijk te maken met het feit dat Google geld wil verdienen en dit doet door jou de duurste campagnes aan te bevelen. Ze zullen je nooit de voordeligste campagnes aanbevelen. Natuurlijk moet je een budget hebben dat uitgegeven mag worden aan Adwords, maar door middel met een Google Ads specialist zorg je ervoor dat je zo min mogelijk hoeft te spenderen voor een maximaal resultaat.

Ads uitbesteden in de praktijk

Wanneer bedrijven Adwords uitbesteden zie je in de praktijk week dat hun kosten gelijk of zelfs minder zijn dan wanneer ze zelf alles doen. Dit wordt onder andere veroorzaakt door het ijsberg-effect. Er zijn ook andere reden zoals wanneer er geadverteerd wordt op zoekwoorden die meer kosten dan ze opleveren. Wanneer een online agency de SEA van je overneemt, heb je je investering meestal binnen drie maanden terugverdiend!

Bespaar tijd door SEA uit te besteden

Een Adwords campagne beheren is erg tijdrovend. Bij SEA is het namelijk niet zo dat je af en toe inlogt, wat dingen aanpast en de campagnes weer laat lopen. Er is actief beheer nodig om ervoor te zorgen dat je goede resultaten blijft behalen. Hierdoor kunnen problemen ook snel opgelost worden.