Wil jij de verkoopcijfers van je winkel een boost geven? Dan is je eerste ingeving waarschijnlijk om meer op je marketing te gaan focussen. Maar wist je dat het aanmoedigen van impulsaankopen ook een slimme zet kan zijn? Dat is niet zo vreemd als je bedenkt dat maar liefst 77% van de Nederlandse shoppers de afgelopen maanden spontaan iets heeft gekocht. En ook al is online winkelen megapopulair, toch gebeurt 79% van alle impulsaankopen nog altijd in de gezellige drukte van een fysieke winkel. Maar hoe krijg je het voor elkaar dat je klanten spontaan die chocoladereep of dat jurkje écht nodig hebben? Dat doe je met opvallende stickers, coole posters of een aantrekkelijk toonbank-display. In dit artikel vertellen we je over het POS-materiaal van Aelen en van Leeuwen. Hoe zorg je ervoor dat je klanten spontaan iets extra’s kopen?Er zijn drie strategieën waarmee je het koopgedrag van je klanten direct beïnvloedt:
Hoe zorg je dat shoppers jouw producten niet over het hoofd zien?Extra de aandacht van shoppers trekken, is een uitdaging waar veel retailers mee worstelen. Je hebt de juiste producten en je winkel ziet er top uit, maar toch blijven die impulsaankopen uit. Overweeg daarom om POS-materiaal (Point Of Sale-materiaal) te laten bedrukken om echt de aandacht van je klanten te vangen. POS-materiaal is promotiemateriaal dat je op strategische plekken in je winkel plaatst. Denk hierbij aan opvallende toonbank- en vloerdisplays, plafondhangers, maar ook aan unieke kubussen of pop-up-kaarten. POS-materiaal en impulsaankopenDie spontane, impulsieve aankopen geven je omzet echt een boost. Het zijn die leuke extraatjes die klanten oppikken terwijl ze eigenlijk al iets anders in hun mandje hebben. En met het juiste promotiemateriaal kun jij die impuls bij je klanten nét dat duwtje geven. Wil je meer weten over hoe je dat voor elkaar krijgt? Bezoek de website van Aelen en van Leeuwen voor meer informatie over POS-materiaal. |